گونه جدید و گزارشی جدید ازجنس Nepeta از ایران

نویسنده

چکیده مقاله:

گونه Nepeta natanzensis که از کوه کرکس جمع‌آوری شده است به عنوان گونه جدید شرح داده می‌شود. قرابت و ارتباط آن با گونه N. lasiocephala مورد بحث قرار می‌گیرد. این گونه متعلق به گروه گونه هایی است که در بخش Capituliferae قرار می‌گیرند و باداشتن گلاذین کپه ای ، لوب میانی لبه پائینی جام گل و کاسه گل از سایر گروه ها قابل تشخیص می‌باشند. به علاوه گونه N. trachonitica برای اولین بار از ایران از استان آذربایجان غربی گزارش می‌گردد. این گونه قبلاً از ترکیه و عراق گزارش شده بود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه جدید و گزارشی جدید ازجنس nepeta از ایران

گونه nepeta natanzensis که از کوه کرکس جمع آوری شده است به عنوان گونه جدید شرح داده می شود. قرابت و ارتباط آن با گونه n. lasiocephala مورد بحث قرار می گیرد. این گونه متعلق به گروه گونه هایی است که در بخش capituliferae قرار می گیرند و باداشتن گلاذین کپه ای ، لوب میانی لبه پائینی جام گل و کاسه گل از سایر گروه ها قابل تشخیص می باشند. به علاوه گونه n. trachonitica برای اولین بار از ایران از استان آ...

متن کامل

گونه Nepeta leucostegia جدید برای ایران

گونه N. leucostegia که از غرب ایران جمع‌آوری گردیده برای نخستین بار از ایران گزارش می‌گردد.

متن کامل

گزارش دو گونه جدید ازجنس Linaria ازایران

گونه‌های Linaria leptoceras و  Linaria bamianica برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند. این گونه‌ها از خراسان جمع‌آوری شده‌اند. ویژگیها، محل دقیق جمع‌آوری، رویشگاه، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گونه‌ها توضیح داده می‌شود.

متن کامل

یک گونه جدید ازجنس Helichrysum قبیله Gnaphalieae، تیره Asteraceaeاز ایران

یک گونه جدید ازجنس Helichrysum قبیله Gnaphalieae تیره Asteraceae با نام Helichrysum kermanicum برای ایران و جهان گیاهشناسی شرح داده شده، تصویر آن ارائه گردیده است. صفات تاکزونومیک گونه‌ مذکور به عنوان گونه ای منحصر در میان دیگر گونه های این جنس )با داشتن فقط یک کپه) در ایران شرح داد ه شده است.

متن کامل

یک گونه جدید از جنس .Nepeta L از ایران

گونه جدید Nepeta makuensis از ایران نامگذاری و شرح داده می‌شود. این گونه از بخش Psilonepeta Benth. بوده و با داشتن کاسه گل لوله‌ای-استکانی که در ناحیه گلو متورم و پهن می‌باشد، مشخص می‌گردد. حلقه کرک در این گونه در قسمت میانی لوله کاسه گل قرار گرفته که این صفت متفاوت از سایر گونه‌ها است که در آنها حلقه کرک در قاعده دندانه‌ها واقع شده است.

متن کامل

زیر گونه جدید و گزارشی جدید از جنس Linaria از ایران

زیر گونه Linaria chalepensis subsp. gorganensis که از گرگان جمع‌آوری شده است به عنوان زیر گونه جدید شرح داده می‌شود. قرابت و ارتباط آن با زیر گونهsubsp. chalepensis  Linaria chalepensis مورد بحث قرار می‌گیرد. این گونه متعلق به بخش Macrocentrum  است. این زیر گونه با داشتن گل‌آذین و کاسبرگ‌های بلندتر از زیر گونه نزدیک خود یعنی Linaria chalepensis subsp. chalepensis قابل تشخیص می‌باشد. به علاوه گو...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 11  شماره 2

صفحات  143- 148

تاریخ انتشار 2005-12-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023